Hade sovmorgon idag eftersom jag jobbade till midnatt igår och inte kom i säng förrän vid halvtvå. Idag börjar jag kl 14, så jag var inte jättepigg på att ta mig iväg till gymmet. Med andra ord så var det läge för ett effektivt snabbpass framför tv:n bestående av Tabata.

Jag valde att endast köra Tabata med kroppen som motstånd, alltså inga vikter i form av hantlar eller skivstänger. Körde dessa fyra övningar:

Burpees
Situps
Armhävningar
Squats
Burpees
Situps
Armhävningar
Squats

En sån här runda är lika med en Tabatarunda. Man kör alltså första momenten 20 sekunder, vilar 10 och sen kör man andra momentet 20 sekunder o.s.v. Åtta stycken är en runda, jag körde fyra rundor vilket alltså tog 16 minuter (kort men effektivt).

Provade sen på lite jägarvila, vilket är någon jag inte brukar göra men bestämde mig för att försöka satsa på fem minuter och det gick bra. Finns ju folk som är hur tunna som helst och kan stå hur länge som helst, så fem minuter är väl inte superbra men helt o för det finns ju samtidigt de som inte klarar en minut utan att benen börjar skaka.

Avslutade med lite stretch.
Styrketräning, tabata,

1 kommentarer

Linda

02 Jan 2014 14:15

Skulle vilja komma i kontakt med dig ang sängar =) Träning också kanska men jag tar det i den här ordningen även om den omvända självklart vore bättre.

OM du har tid och lust, släng iväg ett mail till mig så jag får din adress.

God fortsättning!

//Linda

Kommentera

Publiceras ej