Har ju glömt att nämna att vi tog en tur över till Köpenhamn i lördags (tar ungefär 22 minuter med tåget från centrala Malmö där vi bor till centrala Köpenhamn). Vi softade mest runt på Pisserenden och Vesterbro. Däremot så gick vi inte speciellt mycket på Ströget mer än någon bit här och där. Bl.a. så var vi inne på Cos (ägs av HM) som har rätt snygga baskläder med lite roligare detaljer och bättre kvaliteter än HM:s vanliga sortiment, prislappen är förstås då också avsevärt högre men det är det värt när man hittar grejer man gillar.
Sprang på en typ sweatshirt med skinndetaljer, eller rättare sagt skinn på hela bröstet och ett par tunna bomullsbyxor som har lite mysplaggskänsla men ändå så pass dressade att de funkar i andra sammanhang än framför TV:n. Även här lite kul detaljer med blixtlås nertill på benen och snöre i midjan (inget blixtlås eller knappar).

Prislappen 590 danska för byxorna och 750 för tröjan.

Tröjan är grym till ett par jeans och byxorna kommer funka bra i sommar till en snygg t-shirt och ett par färgglada sneakers men vill man vara riktigt monokrom (som ju är grejen i år) så har man plaggen tillsammans.

På kvällen gick vi en runda på Istedgade, tog en drink på en bar och avslutade med god pakistansk mat.


 
Sweatshirt, skinndetaljer, Cos,
 
Dagens PT-pass med Sofia innebar främst rörlighetstester där vi gick igenom i stort sett större delen av kroppen för att lokalisera hur min rörlighet är för att därefter jobba med övningar som ska förbättre de bitar som är sämst. En sak är säker: jag lärde mig grejer och övningar som jag aldrig skulle ha kommit på själv och insåg att det finns mycket att jobba med för att förbättra hållning och rörlighet. Kör jag de här övningarna med jämna mellanrum så kommer jag helt säkert se enorma framsteg framöver och det kommer förstås minska skaderisken och samtidigt förbättra resultaten.

Efter passet med Sofia så fortsatte jag själv enligt programmet och idag blev det rygg, axlar, bröst och mage:

Latsdrag 2x15 reps
Rodd 2x15
Hantelpress på bänk 2x15
Långsamma armhävningar 2x10
Drag till hakan med hantel 2x15
Axelpress med hantlar 2x15
Sit-ups på halv pilatesboll liggande på rygg samt på båda sidorna 2x15 på varje
Plankan på halva pilatesbollen 2x60 sek

Avslutade med att ro 10 minuter (2520 meter).

Totalt 2 timmars bra och varierande träning.


Dagens träning, Kockum fritid, PT,
 
 
Idag körde jag igenom del 2 av träningsprogrammet (ben och armar), samma som i onsdags. Värmde först upp på cykel i 5 minuter för att få upp pulsen en gnutta.

Benspark i maskin (framsida lår) 2x15 reps
Lårcurls i maskin (baksida) 2x15 
Squats på balansboll (stabiliseringsövning för bl.a. knä) 2x20
Utfall på balansboll (stabiliseringsövning)  2x20
Liggande benlyft åt sidan (baken/höften lårets utsida) 2x20 (se bilden)
Liggande pullovers med hantlar (triceps) 2x15
Dips mot bänk (triceps) 2x15
Hantelcurls med tummen uppåt
Vanliga hantelcurls

Avslutade med att ro 10 minuter (2600 meter).



 
 
 
Dagens träning, kockum fritid, styrketräning, rodd,