Som jag nämnde för någon dag sen så blev det dåligt med träning under veckorna i New York men nu är jag tillbaka och det innebär att det är hög tid för att komma igång igen. Körde ju lite löpning i söndags, och idag stannade jag kvar efter jobbet och körde ett eget pass, vilket faktiskt inte var så lätt att hitta motivation till som många kanske tror att det är bara för att man jobbar med träning och har decennier av träning och tävling bakom sig.

Problemet är att när man jobbar hela dagarna på ett gym så kan det lätt vara så att man inte alltid är så sugen på att stanna kvar ytterligare någon timme för att köra själv även om man behöver det. 
Sen är det dessutom så att när man har hållit upp någon vecka eller två och t.o.m. lite längre, så tappar man lätt sugen och har svårt att komma igång igen. Det gäller även mig!

Idag var jag inte alls sugen på att träna styrketräning, utan mer sugen på att bara åka hem, käka och sen sätta mig i soffan och kolla någon serie på Netflix.
Men jag lyckades ändå övertala mig själv att jag verkligen behövde komma igång igen efter lite för lång vila från styrketräningen, så det blev ett pass, vilket jag nu efteråt inte ångrar.

Passet blev ett helt improviserat och ostrukturerat pass där jag körde helt och hållet vad jag kände för. Ungefär så här såg det ut:

Uppvärmning: 1000 meter roddmaskin (3:45)

Bröstpress i Pure Strength (dropset) 6x5 reps (2 set på varje vikt innan sänkning)
Pull down Pure Strenght (typ latsdrag) 6x7 reps 
Frivändningar 60 kg 2x5 reps, 70 kg 5 reps
Raka marklyft 100 kg 2x5 reps + några reps på 120 kg
Provade några vanliga marklyft med Hexbar-stång för första gången, 120 kg, 130 kg och 140 kg
Explosvia hopp med skivstång, 100 kg 6x6 reps

 
 

Kommentera

Publiceras ej