Började jobba kl 8 och hade sen tre kunder på raken mellan kl 9 och 10. Sånt är roligt och det är ju precis så man vill ha det varje dag.
Jobbade sen på i gymmet med lite planering och marknadsföring för den Tema-kväll vi ska ha på måndag kl 17-20 då vi erbjuder gratis kroppssammansättningsmätning med vår nya InBody-utrustning. Normalt kostar en sån mätning inkl. analys och generella råd 495:-, så det är ett grymt läge för medlemmar att passa på nu på måndag.

Slutade kl 15, drog hem och käkade och softade lite för att sen dra tillbaka till gymmet vid 18 då jag hade ännu en PT-kund där vi idag jobbade med plyometrisk träning (något som jag själv gillar skarpt). Gällerdock att ta det försiktigt och inte gå för snabbt fram eftersom det är en relativt hög skaderisk.
Kunden har en gedigen idrottsbakgrund från Volleyboll på hög nivå, så hen är van att hoppa men kanske inte på det här sättet. Hen klarade det dock fantastisk bra och har en grym vilja och motivation att bli en bättre löpare och just därför så är just plyoträning grym för att förbättra snabbheten i fotisättningen.

Det blev också lite egenträning efter passet med kunden. Nu blir det ju att jag kör en del själv med mina kunder eftersom jag är en sån PT som till viss del är med och kör i vissa övningar men det gäller framför allt uppvärmningen och förstås om jag behöver visa något.
Men det blir ju inte direkt något som kan tas upp i träningsdagboken eftersom det trots allt är kunden och inte jag som ska träna.

Till sist blev det i alla fall 5 km på löpbandet även om jag vet att jag inte borde springa men jag har svårt att helt lägga av. Nu blir det dock ingen löpning på ett tag.

Jag la upp passet med negativa splittar där jag kör kilometrarna så här:
Km 1: 12 km/h (5-tempo/km)
Km 2: 13 km/h
Km 3: 14 km/h
Km 4: 15 km/h (4-tempo)

Drog ner till 13 igen näst sista 500 och sen upp till 15 och 16 sista 500 m.

Kändes skönt att få känna på sub 4-tempo lite men jag vågar inte hålla på för länge eftersom jag vet att jag då kommer få problem med vaderna.
Det är förstås surt att veta att jag med inte alltför mycket träning skulle ha kapacitet att ligga under 4-tempo på milen igen men att jag inte kan p.g.a. skador.
Så är livet!


 

Kommentera

Publiceras ej