Efter ett par timmars jobb på gymmet idag så kände jag för att trycka på en aning på löpbandet. Värmde upp med 2 km i 5-tempo innan jag drog upp tempot till 15 km/h, alltså 4-tempo. 
Tänkte först köra tusingar men det kändes såpass lätt att jag istället inledde med att köra 3 km (12 blankt). Gick sen på bandet i 3 min innan nästa intervall som blev 2 km i samma tempo.
Avslutade med en tusing, även den i 4-tempo.
 
Att det blev 4-tempo beror på att det är det som är mitt närmaste mål på i första hand 5 km där jag vill under 20 igen och då är det viktigt att bli bekväm med farten. Med tanke på hur det kändes idag så bör jag kunna klara det innan sommaren om inte skadorna sätter stopp för det.
Det lite mer långsiktiga målet är att åter igen kunna gå under 40 på milen men då krävs det verkligen att jag slipper de skador som alltid dyker upp när tempot höjs.
Får jag träna som jag vill så är inte 40 minuter några problem men tyvärr kan jag inte träna som jag vill, vilket inte är så konstigt md tanke på min tävlingsbakgrund och det faktum att jag fyller 48 till sommaren men jag ger inte upp i första taget.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej