Blev ett lite softare pass på gymmet idag där jag körde lite blandat med lite lättare vikter, dels för att inte påfresta för mycket och dels i rehabsyfte. Jag har ju haft lite känningar i axelregionerna ett bra tag nu, vilket har gjort att jag inte vågat köra för hårt på vissa övningar. Mycket av såna problem kan grundas i rotatorcuffen, så jag körde en övning specifikt för de musklerna.

Värmde upp med 2000 meter lugn rodd (7:40)
Körde sen frivändningar med lätta vikter men med fokus på snabbhet. 10 set a 5 reps (60 kg)
Därefter latsdrag (svag sida som jag har) + vertikaldrag. 5x8 reps på båda övningarna
Avslutade med utåtrotationer i kabeldrag för rotatorcuffen. 5x10 reps/sida


 


I måndags sprang jag milen utomhus. Idag var jag tillbaka inomhus på löpbandet igen och avverkade en mil i ett jämt och försiktigt tempo där jag låg på 13 km/h i stort sett hela vägen. Tryckte på lite sista 500 och sprang in kontrollerat på 46 min blankt. Nu ska jag ta lite löpvila i kanske en vecka.

Körde 10 minuter stretch efteråt.
 
 
Dagens pass blev uppvärmning/cardio i form av 5 km rodd (19:16) och därefter 20 minuter rörlighet/stretch.
Eftersom jag älskar rephoppning så kunde jag inte låta bli att avsluta passet med 5 minuter.