Idag bestämde jag mig för att redan på förmiddagen springa ett pass. Oftast brukar jag ju komma igång och bli sugen lite senare på dagen men nu jag äntligen fick "feeling" så var det bara att ge sig ut.
Är ju inne i en period med en del lugnare pass där fokus ligger på att återfå en bra kondis, så idag blev det långdistanspass på 20 km i c:a 5:10-tempo (1:43). Kändes helt ok så jag hade nog kunnat springa 30 km idag om det hade behövts. 
 
Direkt efteråt gjorde jag en smoothie bestånde av blåbär, hallon, vaniljyoghurt, havredryck och tro det eller ej men även lite proteinpulver som jag haft stående ett bra tag.
Är ingen förspråkare av kosttillskott, och käkar det i stort sett aldrig själv. Äter man en normal kost så behöver man inte några dyra och extra tillskott men någon gång då och då om det av något skäl är ont om tid eller om man är i ett extremt behov av att fylla på depåerna snabbt så är det helt ok, så jag är inte av princip emot det.
 
Smoothien tog jag direkt efter jag hade sprungit för att fylla på. C:a en timme efteråt stekte jag upp potatis, morötter, lök och vegebacon som jag käkade ihop medrödbetor och stekt ägg.
 
Nu blir det kaffe och dubbelnougat (min favorit).
Viktigt att äta när man tränar, och Inte tänka i tankar som att "unna" sig. Jag unnar mig hela tiden, speciellt choklad, och det mår jag bra av.
 

2 kommentarer

Emma

07 Mar 2016 16:27

Heja, heja!! :D Mums vilken god måltid!! :)

Svar: Tack! Ja, det var grymt gott efter träningen.
Pelle

Nemrud

07 Mar 2016 16:55

Nu blev jag hungrig!

Kommentera

Publiceras ej