Tänkte att jag ska börja köra lite mer roddmaskin (Concept2) eftersom det är en jäkligt bra form av träning där i stort sett alla kroppens muskler från ben till ryggg, mage och armar, och dessutom så är det ju konditionsträning med minimal skaderisk. Tidigare har jag mest kört lite kortare 1000-2500 meter som uppvärmning men idag hade jag bestämt mig för att ro milen. Eftersom det var första gången jag rodde så långt så var det svårt att veta vilket tempo man skulle dra upp så jag inledde i ett medeltempo som kändes bekvämt som jag sen höll milen ut och landade på 42:30.
Det var på intet sätt något maxtemp så nästa gång riktar jag in mig på att sänka det en minut eller två och kanske göra ett försök på "dröm-40".

Det är rätt kul att hitta en ny träningsform och sätta upp drömgränser, i synnerhet som de ligger i nivå med de tider jag gjorde när jag började som löpare. Första målet då var ju förstås just dröm-40 men det gick rätt snabbt att nå, sen var det dröm-35 som var lite knepigare men det gick det också. Jag tvivlar dock på att jag kommer att nå ner på de tiderna, eller rättare sagt så vet jag att jag inte kommer göra det men dröm-40 ska nog kunna nås inom kort.

Tillägg 16 augusti 2014. Min tid på roddmilen har sen det här inlägget sänkts till 37:39:
http://pellehusvall.blogg.se/2014/august/krossat-pers-pa-milen-for-vilken-gang-i-ordningen.html

 
Roddmaskin, concept2, 10k, milen,