Var tveksam om jag skulle vara med på jobbcirkelträningen idag eftersom jag var lite sliten efter två dagars löpning och styrketräning men en kvart innan så bestämde jag mig för att ändå gå dit och ta det lite lugnt. Eller hur, ta det lugnt? Det ordet finns inte på kartan när det gäller träning, så det som skulle bli ett lungt och skönt pass blev hårdkörning med fokus på styrketräningens basövningar.

Körde först typ ett varv för att komma igång sen koncentrerade jag mig på de fria vikterna och kettlebellsen där jag körde frivändningar med axelpress, marklyft, benböj, kettlebell swing, Kettlebell clean och kettlebell press. Alltså i stort sett samma grundtekniker med båda skivstången och ketllebells.

Min teknik är väl bitvis någorlunda ok men jag har mycket att lära och utvecklas i. Tack vare några fina tips och råd från PT Niclas på Forum så fick jag emellanåt till det rätt bra i både frivändningarna och i kettlebellpressen. När det gäller frivändningarna har jag en tendens att dra för mycket med armarna och det går ju bra om man kör med 50 kg men när man ska köra med mer eller börjar bli trött så måste man få till tekniken och jobba mer med höft och ben samt explosivitet. 
På benböjen så stod jag inledningsvis för brett med benen vilket resulterar i att jag drar knäna inåt (inte bra). När jag ställde mig smalare med benen så gick det genast lättare.

Vikterna är inte det väsentliga men jag körde med 50 kg på frivändningarna med axelpress, 80-110 kg på marklyften, lite mindre (80 kg) på benböjen, 24 kg på swing och clean samt gjorde även några press med 24 kg-klumpen.

Det hela resulterade till sist i ett riktigt bra pass som känns i både ben, rygg och axlar. 
Styrketräning, basövningar,