Efter en vilohelg så var jag på hugget inför dagens bodypump-pass på Forum och snålade därför inte på vikterna på mina favoritmoment (knäböjen och frivändningarna med press). 
På knäböjen körde jag med 4 st 10 kg-skivor (+stången förstås) och det kändes hur bra som helst. Det som är jobbigast är egentligen att man inte har någon "kudde" runt stången för axlarna/ryggens skull men skitsamma, nästa gång vi kör squats lägger jag kanske på några kilo till för att det ska ge full effekt.

Frivändningarna körde jag med samma vikter som förra gången. Var lite feg där och vågade inte gå upp på 4 st 10 kg-plattor. Vi får se om jag ger mig på det igen nästa gång. Beror på dagsformen och vilken känsla jag har i kroppen men mest sitter det nog i psyket.

Efter passet så var jag sugen på att köra lite löpning för att känna hur låret kändes. För drygt två veckor sen fick jag ju lite känningar (sannolikt någon liten bristning i Hamstring) när jag skulle köra intervaller på löpbandet.
Som tur var så avbröt jag direkt när jag kände men trots det så hade jag ändå lite ont några dagar. 
Har dock tagit lugnt med löpningen sen dess och satte lite tryck på muskel första veckan.

Satte bandet på 13 km/h och höll det upp till 6 km. Kände absolut ingenting i låret, så jag ökade upp till 13,5 för att avsluta sista 800 på dryga 14 km/h och sprang in milen på 45:20 utan några som helst känningar vare sig i lår, knän eller vader. Skönt!
Dessutom kändes det ovanligt lätt så det verkar som att cardioformen börjar återvända.