Ja, då var det onsdag igen och dags för den sedvanliga onsdagsträningen med arbetskamraterna. Precis som de senaste gångerna körde vi vidare med Tabataintervaller, varvat med "aktiv vila" som definitvt inte innebär att man vilar, utan mellan varje Tabatarunda (4 minuter) samlas i mitten och kör en övning 3x30 sekunder innan det är dags för nästa Tabatarunda.

De åtta stationerna på varvet var samma som förra veckan och bestod av:
Kettlebell Swings där jag körde med 24 kg (hade gärna kört med 32 kg om det hade funnits)
Plankan (där man går upp och ner växelvis med armarna)
Front Squats med axelpress (körde aningen lättare än förra veckan).
Armhävningar (med valfritt tillägg, t.ex. en klapp på axeln med ena handen)
Gummibandsaxelpress i framåtlutat läge och ena benet långt bak
Crunches där man touchar fötterna som är rakt upp i luften
Squats med viktplatta på raka armar 
Dips mot "bänk" (med eller utan vikt)

Den här cirkeltränings-Tabatan är väldigt uppskattad av arbetskollegorna eftersom den blir rätt varierad. Det händer liksom något nytt hela tiden.
Jag tycker själv den är kul och ser den främst som cardioträning även om den innehålle styrketräningsmoment. 

Efter passet så fortsatte jag lite ute i gymmet och inledde med lite explosvia box jumps där jag som vanligt la upp 6-8 viktplattor på boxen för att få upp höjden till c:a 100 cm. Körde där 3x10 hopp.
Körde också 2x20 step up med skivstång på boxen (tror den är 50-60 cm någonstans).

När jag ändå var igång och kände mig pigg, så tyckte jag det var läge att avsluta passet med 5 000 meter roddmaskin. Var förstås lite sliten efter det jag hade kört precis innan, så det blev inget galet tempo men i alla fall under 20 min vilket är det viktiga (19:30 för att vara exakt).

Imorgon blir det en vilodag igen eftersom vi ska repa med bandet på kvällen.